pondělí 29. března 2010

Boj s klíšťaty

Další téma do pranice. Doufám, že se ozvete a poradíte a podělíte se o své zkušenosti. Duben za dveřmi a bude potřeba řešit ochranu proti klíšťatům. Napište, prosím, s čím máte jaké zkušenosti. Na podzim jsem měla spot ProMerisDuo. Nakonec k aplikaci nějak nedošlo a stále ho mám ještě doma. Zdá se mi, že protože se pes bude asi rád namáčet, lepší by možná byl obojek. Má ale tak hustou srst, že ani nevím, jestli bude v kontaktu s kůží. Líbil se mi obojek Bio Band Plus od Beapharu. Je přírodní, ale nikde jsem nenašla, jestli funguje. Killtix mi zase připadá dost silný. Takže ještě připadá v úvahu obojek Scalibor. Máme také ještě kocoura. Ne, že by se nějak zvlášť muchlovali, ale přece jen do kontaktu přijdou, tak bych nechtěla, aby to kocourovi nějak vadilo. To jsou dilemata, co? A to teď doufám, že mi pomůžete svou radou se dobře rozhodnout.

2 komentáře:

  1. Ahoj "Bíbáci" :-) - s klíšťaty taky bojujeme - když byla Berča štěně, dali jsme jí za ouška olejíček z kapsle - a fungovalo to. Obojky měla i Killtix, i Scalibor - oba relativně fungovaly ale klíšťata stejně byla - často jak pecka z třešně. Abych pravdu řekla, nevím teď z hlavy, který byl který - jeden dost široký, béžovolososový - poněkud zapáchal. Poslední dva roky jsme měli bílý, tenčí, bez zápachu a zdálo se nám, že klíšťata omezil víc. Je mi líto, ale nevím, co poradit. Zajímavé je, že na Arlinu jdou mnohem méně, než na Berrinku - je to jako u lidí. U lidí se doporučuje B-komplex - u pejska nevím - to by chtělo zeptat se veterináře.
    Jinak Vám přejeme krásné, radostné a pohodové prožití velikonočních svátků - a těšíme se na viděnou v Braníku. Papa, zdravíme, drbeme a muchláme :-D
    Preberráci

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravíme do Rakovníka. Dva roky po spotu Frontline, kdy jsem psi měla samé klíště jsem přešla na Scalibor (na 6 měs.)a jsem s ním spokojená, je bez zápachu oproti Kiltixu (i ten je hodně od známých doporučovaný a je s ním spokojenost a vydrží myslím 7 měsíců). Nemůžu říct, že by psi byli úplně bez klíštěte, ale za celou sezonu najdu tak 3 klíšťata, a to i přes léto, kdy jsme 14 dní pouze pod stanem. Ale jak je psáno výše, na každého platí něco jiného, takže to chce vyzkoušet, co na tu Vaši chlupatici zabere. Přeju štěstí při výběru. Jana (Temný onyx)

    OdpovědětVymazat